Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2012 | Original Paper | Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012

Developing a Vocational Index for Adults with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2012
Auteurs:
Julie Lounds Taylor, Marsha Mailick Seltzer

Abstract

Existing methods of indexing the vocational activities of adults with autism spectrum disorders (ASD) have made significant contributions to research. Nonetheless, they are limited by problems with sensitivity and reliability. We developed an index of vocational and educational outcomes that captures the full range of activities experienced by adults with ASD, and that can be reliably coded across studies using specific decision rules. To develop this index, we used employment, vocational, and educational data collected from nearly 350 adults with ASD at 6 times over 12 years, as part of a larger longitudinal study. The resulting index consists of 11 categories coded on a 9-point scale, ranging from competitive employment and/or postsecondary educational program to no vocational/educational activities.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2012

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2012 Naar de uitgave