Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-04-2011 | Original Paper | Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011

Detecting Social and Non-Social Changes in Natural Scenes: Performance of Children with and Without Autism Spectrum Disorders and Typical Adults

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2011
Auteurs:
Bhavin R. Sheth, James Liu, Olayemi Olagbaju, Larry Varghese, Rosleen Mansour, Stacy Reddoch, Deborah A. Pearson, Katherine A. Loveland
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-010-1062-3) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We probed differences in the ability to detect and interpret social cues in adults and in children and young adolescents with and without autism spectrum disorders (ASD) by investigating the effect of various social and non-social contexts on the visual exploration of pictures of natural scenes. Children and adolescents relied more on social referencing cues in the scene as compared to adults, and in the presence of such cues, were less able to use other kinds of cues. Typically developing children and adolescents were no better than those with ASD at detecting changes within the various social contexts. Results suggest children and adolescents with ASD use relevant social cues while searching a scene just as typical children do.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2011 Naar de uitgave