Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

10-12-2014 | Original Paper | Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015

Designing Serious Game Interventions for Individuals with Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2015
Auteurs:
Elisabeth M. Whyte, Joshua M. Smyth, K. Suzanne Scherf

Abstract

The design of “Serious games” that use game components (e.g., storyline, long-term goals, rewards) to create engaging learning experiences has increased in recent years. We examine of the core principles of serious game design and examine the current use of these principles in computer-based interventions for individuals with autism. Participants who undergo these computer-based interventions often show little evidence of the ability to generalize such learning to novel, everyday social communicative interactions. This lack of generalized learning may result, in part, from the limited use of fundamental elements of serious game design that are known to maximize learning. We suggest that future computer-based interventions should consider the full range of serious game design principles that promote generalization of learning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2015 Naar de uitgave