Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2014 | Uitgave 4/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2014

Depressive Symptoms Following Coping with Peer Aggression: The Moderating Role of Negative Emotionality

Tijdschrift:
Journal of Abnormal Child Psychology > Uitgave 4/2014
Auteurs:
Niwako Sugimura, Karen D. Rudolph, Anna M. Agoston

Abstract

The way in which children cope with peer aggression may determine their subsequent adjustment, but different forms of coping may be more or less effective for particular children. This research examined whether the contribution of children’s coping to subsequent depressive symptoms was contingent on children’s temperament (i.e., level of negative emotionality; NE) and gender. Children (N = 235, 102 boys, 133 girls, M = 7.94 years, SD = 0.33) reported on exposure to peer victimization. Parents rated children’s NE and depressive symptoms, and teachers rated children’s coping. For girls with high NE, problem solving protected against depressive symptoms whereas seeking retaliation heightened risk for depressive symptoms. Advice seeking protected children with low NE against depressive symptoms whereas ignoring protected children with high NE against depressive symptoms. Humor predicted fewer depressive symptoms in boys with high NE but more depressive symptoms in boys with low NE. This research helps to elucidate individual differences in the effects of coping on adjustment, and has implications for interventions aimed at reducing risk resulting from exposure to peer aggression.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2014

Journal of Abnormal Child Psychology 4/2014 Naar de uitgave