Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2020 | Original Paper | Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020

Dental Caries Status in Autistic Children: A Meta-analysis

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 4/2020
Auteurs:
Yujian Zhang, Ling Lin, Jianbo Liu, Ling Shi, Jianping Lu
Belangrijke opmerkingen
Yujian Zhang, Ling Lin and Jianbo Liu contributed equally to this work.

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The objective of this meta-analysis was to assess the dental health status of children with ASD in terms of decayed, missing, and filled permanent teeth (DMFT) and decayed, missing, and filled deciduous teeth (dmft). PubMed, Embase, psycINFO, and Cochrane library were searched for studies published until September 2018. A random-effects model was applied to estimate the pooled results.Nine studies comprising 532 children with ASD and 622 controls were included. No significant differences between children with ASD and controls were observed for DMFT and dmft in the world. Subgroup analyses revealed that children with ASD had a significantly higher dmft index than that of controls in Asia.Children with ASD have a worse dental health status than healthy children in Asia, but caution is necessary given the limited studies available for analysis.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 4/2020 Naar de uitgave