Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

14-11-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018

Demanding Kin Relations, Adjustment Problems and Academic Achievement and Engagement among Low-Income, African American Adolescents

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2018
Auteur:
Ronald D. Taylor

Abstract

The investigation was an exploratory study that examined the association of externalizing and internalizing problems with school achievement and school engagement in a sample of African American mothers and adolescents (N = 200). The study also assessed whether demanding kin relations moderated the relations between these variables. Hypotheses were examined with structured interviews administered to mothers and adolescents. Results revealed that externalizing problems were negatively associated with adolescents’ school achievement. Also, the negative relations of externalizing problems with school achievement and school engagement were especially apparent in families with demanding kin relations. Additional research is needed on potential antecedents of demanding kin relations as well as the processes mediating the effects of negative relations with kin.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Child and Family Studies 3/2018 Naar de uitgave