Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2007 | Original Paper | Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007

Deficits in Free Recall Persist in Asperger’s Syndrome Despite Training in the Use of List-appropriate Learning Strategies

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Brenda J. Smith, John M. Gardiner, Dermot M. Bowler

Abstract

Free recall in adults with Asperger’s Syndrome (AS) was compared with that in matched controls in an experiment including semantically similar, phonologically similar and unrelated word lists. Without supportive instructions, adults with AS were significantly impaired in their recall of phonologically and semantically related lists, but not unrelated lists. Even when trained to make use at study of the relations among the words, the adults with AS recalled fewer words than the control group. Participants rehearsed the study lists out loud and the rehearsal data was analysed. Despite a very slight trend for adults with AS to engage in less elaborative rehearsal and more rote rehearsal, their rehearsal did not differ significantly from that of controls.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2007 Naar de uitgave