Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-08-2006 | Original Paper | Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006

Decoding of Emotion through Facial Expression, Prosody and Verbal Content in Children and Adolescents with Asperger’s Syndrome

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 6/2006
Auteurs:
Jennifer L. Lindner, Lee A. Rosén

Abstract

This study examined differences in the ability to decode emotion through facial expression, prosody, and verbal content between 14 children with Asperger’s Syndrome (AS) and 16 typically developing peers. The ability to decode emotion was measured by the Perception of Emotion Test (POET), which portrayed the emotions of happy, angry, sad, and neutral among the modalities of static and dynamic facial expression, prosody, verbal content, and all modalities combined. Results revealed that children with AS had more difficulty identifying emotions through static facial expression, dynamic facial expression, and prosody than typically developing children. Results are discussed in relationship to an over-reliance on verbal content as a compensatory strategy in social interactions. Treatment implications for individuals with AS are also discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Journal of Autism and Developmental Disorders 6/2006 Naar de uitgave