Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk 1/2004

01-03-2004 | In de wandelgang

De toegankelijkheid van de GGZ voor mensen met een lichte verstandelijke beperking

Een open deur?

Auteur: Constance Dolman

Gepubliceerd in: Kind & Adolescent Praktijk | Uitgave 1/2004

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

In deze rubriek komt meestal een intrigerende kwestie aan de orde, waarover vervolgens helderheid wordt verschaft. Dit keer verloopt dat wat anders. Het verhaal begint weliswaar echt in de wandelgang, maar verzandt aan het eind in een doolhof. Soms gaat dat zo. Ik hield enkele collega's van de GGZ, circuit Jeugd staande en legde ze deze vraag voor: ‘Worden kinderen en adolescenten met een verstandelijke handicap ooit wel eens bij ons behandeld?’ Deze vraag werd eensgezind met ‘nee’ beantwoord. Dat deden we in principe niet.
Literatuur
go back to reference P. Koch, en J. van Stek (2003). Een ‘grensgeval‘: psychiatrische stoornis of verstandelijke handicap? Psychopraxis, 5, 236-241.E-mail j.vanstek@degelderseroos.nl. P. Koch, en J. van Stek (2003). Een ‘grensgeval‘: psychiatrische stoornis of verstandelijke handicap? Psychopraxis, 5, 236-241.E-mail j.​vanstek@degelderseroos.​nl.
go back to reference Met dank aan Johan de Koning, hoofdredacteur van Markant, maandblad voor de gehandicaptensector. E-mail jkoning@vgn.org. Met dank aan Johan de Koning, hoofdredacteur van Markant, maandblad voor de gehandicaptensector. E-mail jkoning@vgn.​org.
Metagegevens
Titel
De toegankelijkheid van de GGZ voor mensen met een lichte verstandelijke beperking
Een open deur?
Auteur
Constance Dolman
Publicatiedatum
01-03-2004
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Kind & Adolescent Praktijk / Uitgave 1/2004
Print ISSN: 1571-4136
Elektronisch ISSN: 1875-7065
DOI
https://doi.org/10.1007/BF03059531

Andere artikelen Uitgave 1/2004

Kind & Adolescent Praktijk 1/2004 Naar de uitgave

Ten geleide

Ten geleide