Skip to main content
Top

2025 | OriginalPaper | Hoofdstuk

12. De technologieorganisatie

Auteur : Rob Poels

Gepubliceerd in: Digitale transformatie bij een zorginstelling

Uitgeverij: BSL Media & Learning

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Het is inmiddels onmogelijk om alle benodigde kennis over de gebruikte technologie zelf in huis te hebben en onder te brengen in één afdeling. We laten zien over welke kernkwaliteiten de technologieafdeling in elk geval moet beschikken, wat mogelijk aan derden kan worden uitbesteed én wat in de lijnorganisatie kan worden ondergebracht. Wat betreft het uitbesteden van producten of diensten onderscheiden we een continuüm van simpele producten, zoals laptops, tot partnerships met leveranciers van beeldvormende technieken. Dit continuüm vraagt ook om een andere benadering van leveranciers en manieren om die te monitoren.
Voetnoten
1
IS = Information Service, Amerikaanse term voor de afdeling ICT.
 
Metagegevens
Titel
De technologieorganisatie
Auteur
Rob Poels
Copyright
2025
Uitgeverij
BSL Media & Learning
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-3067-6_12