Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg 6/2012

01-12-2012

De rol van actieve computer games bij het fysiek activiteitenpatroon van Nederlandse adolescenten

Auteurs: M. Simons, C.M. Bernaards, J. Slinger

Gepubliceerd in: JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg | Uitgave 6/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

De nieuwe generatie actieve computergames (games waarbij je moet bewegen) zou mogelijk kunnen bijdragen aan een actievere leefstijl van adolescenten. Het doel van deze studie is om meer inzicht te krijgen in welke jongeren actieve games spelen, hoeveel tijd ze hieraan besteden, de bijdrage die de games kunnen leveren aan het totale beweeggedrag en het type activiteiten dat wordt vervangen. …
Metagegevens
Titel
De rol van actieve computer games bij het fysiek activiteitenpatroon van Nederlandse adolescenten
Auteurs
M. Simons
C.M. Bernaards
J. Slinger
Publicatiedatum
01-12-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg / Uitgave 6/2012
Print ISSN: 1567-8644
Elektronisch ISSN: 1876-598X
DOI
https://doi.org/10.1007/s12452-012-0035-7

Andere artikelen Uitgave 6/2012

JGZ Tijdschrift voor jeugdgezondheidszorg 6/2012 Naar de uitgave