Skip to main content
Top
Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap 11/2012

01-11-2012 | IMPORT

De prijs van patiënttevredenheid en van nietsdoen

Auteur: dr. Rob Dijkstra

Gepubliceerd in: Huisarts en wetenschap | Uitgave 11/2012

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Extract

Patiënttevredenheid wordt vaak gezien als een maat voor de kwaliteit van de geleverde zorg, doorgaans als onderdeel van een stelsel van indicatoren, maar soms ook als de enige maat. De relatie tussen patiënttevredenheid en de kwaliteit van zorg is niet bekend. Wel weten we dat patiënten die, buiten de richtlijnen om, een MRI-onderzoek voor hun lagerugpijnklachten kregen tevredener bleken te zijn. De onderzoeksvraag betrof de relatie tussen tevredenheid van patiënten en het gebruik van de gezondheidszorg, de kosten en de sterfte. …
Literatuur
1.
go back to reference Fenton JJ, Jerant AF, Bertakis KD, Franks P. The cost of satisfaction. A national study of patient satisfaction, health care utilization, expenditures, and mortality. Arch Intern Med 2012;172:405-11.PubMedCrossRef Fenton JJ, Jerant AF, Bertakis KD, Franks P. The cost of satisfaction. A national study of patient satisfaction, health care utilization, expenditures, and mortality. Arch Intern Med 2012;172:405-11.PubMedCrossRef
Metagegevens
Titel
De prijs van patiënttevredenheid en van nietsdoen
Auteur
dr. Rob Dijkstra
Publicatiedatum
01-11-2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Huisarts en wetenschap / Uitgave 11/2012
Print ISSN: 0018-7070
Elektronisch ISSN: 1876-5912
DOI
https://doi.org/10.1007/s12445-012-0262-9

Andere artikelen Uitgave 11/2012

Huisarts en wetenschap 11/2012 Naar de uitgave