TODO: Skip to main content
Top
Gepubliceerd in:

02-08-2017

De pedagogische waarde van cultureel bewustzijn

The best of both worlds

Auteurs: Annelieke van Dijk, Jaap Noorda

Gepubliceerd in: Jeugdbeleid | Uitgave 3/2017

Log in om toegang te krijgen
share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Kennis van je culturele roots, weten wie je bent en een doordacht toekomstplan zijn van grote betekenis voor de persoonlijke en maatschappelijke ontwikkeling van jongeren in het algemeen en jongeren uit etnische minderheidsgroepen in het bijzonder.
Met steun van het Europees Erasmus+-programma is een studieproject uitgevoerd in Londen en Amsterdam-Zuidoost naar het belang van cultureel bewustzijn in het jongerenwerk dat zich richt op jongeren met een Afrikaanse afkomst. Dit heeft geresulteerd in een literatuurstudie gecombineerd met een methodische vergelijking van initiatieven die vanuit het jongerenwerk in beide grootstedelijke gebieden voor jongeren uit etnische minderheidsgroepen worden ondernomen. In dit artikel worden de inzichten die dat heeft opgeleverd en de implicaties voor de vormgeving van jeugdbeleid over het voetlicht gebracht.
Voetnoten
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Literatuur
Deze inhoud is alleen zichtbaar als je bent ingelogd en de juiste rechten hebt.
Metagegevens
Titel
De pedagogische waarde van cultureel bewustzijn
The best of both worlds
Auteurs
Annelieke van Dijk
Jaap Noorda
Publicatiedatum
02-08-2017
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
Gepubliceerd in
Jeugdbeleid / Uitgave 3/2017
Print ISSN: 1873-9482
Elektronisch ISSN: 1876-6056
DOI
https://doi.org/10.1007/s12451-017-0154-x