Skip to main content
Top

2021 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. De beoordelaar

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Beoordelen valt of staat met de kwaliteit van de beoordelaar. Dit hoofdstuk geeft een overzicht van alle kwaliteiten die belangrijk zijn voor de beoordelaar, ook wel assessor genoemd. We gaan dieper in op wat de beoordelaar doet en op de afstemming tussen school en praktijk. De taken van de assessor zijn: het organiseren en beoordelen van examinering en het administreren van examenresultaten, zowel in de opleiding (school) als in de praktijk. We geven bruikbare handvatten om een beoordelingsgesprek goed te laten verlopen. Daarnaast beschrijven we hoe een beoordelingscyclus verloopt en welke gespreksvormen je daarbij kunt hanteren. En wat betekent een goede of een slechte beoordeling? De voorlaatste paragraaf gaat over de beoordeling van de student bij stand-aloneleren, over beoordelaarsfouten en bijbehorende adviezen om een goede beoordelaar te worden. Tot slot zijn er tips voor een goede afronding en einde van de stage.
Literatuur
go back to reference Van Kralingen, R. (2008). Timemanagement voor docenten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.CrossRef Van Kralingen, R. (2008). Timemanagement voor docenten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.CrossRef
go back to reference Brand, M. (2018). Het groot stageboek voor werkgevers. Zaltbommel: Haystack Uitgevers. Brand, M. (2018). Het groot stageboek voor werkgevers. Zaltbommel: Haystack Uitgevers.
Metagegevens
Titel
De beoordelaar
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2021
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-2563-4_7