Skip to main content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander hoofdstuk

2016 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. De beoordelaar

Auteurs : Nicolien van Halem, Tera Stuut, Henny Verbeek

Gepubliceerd in: De werkbegeleider in zorg en welzijn

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Beoordelen valt of staat met de kwaliteit van de beoordelaar. Dit hoofdstuk geeft een overzicht van alle kwaliteiten die belangrijk zijn voor de beoordelaar, ook wel assessor genoemd. We gaan dieper in op wat de beoordelaar (assessor) doet en de afstemming tussen school en praktijk. Daarnaast beschrijven we hoe een beoordelingscyclus verloopt en welke gespreksvormen daarbij gehanteerd kunnen worden. En wat betekent een goede of een slechte beoordeling? Het hoofdstuk sluit af met beoordelaarsmissers en bijbehorende adviezen om een goede beoordelaar te worden.
Literatuur
go back to reference Calibris (2010). Waaier Competentiegerichte Beoordelingsvormen. Bunnik: Calibris. Calibris (2010). Waaier Competentiegerichte Beoordelingsvormen. Bunnik: Calibris.
go back to reference Kralingen, R. van (2008). Timemanagement voor docenten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum. Kralingen, R. van (2008). Timemanagement voor docenten. Houten: Bohn Stafleu van Loghum.
Metagegevens
Titel
De beoordelaar
Auteurs
Nicolien van Halem
Tera Stuut
Henny Verbeek
Copyright
2016
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-1212-2_7