Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2014 | Thema | Uitgave 3-4/2014

Jeugdbeleid 3-4/2014

De ambities, opbrengsten en grenzen van samenwerking in een ‘sport+’-context

Tijdschrift:
Jeugdbeleid > Uitgave 3-4/2014
Auteur:
LLM Ali Karatas

Intro

‘Als we de groep tieners niet goed in de gaten houden, dreigen ze ons te ontglippen. De tieners komen allemaal bij ons over de vloer, dus er is meerwaarde in samenwerking als we elkaar goed op de hoogte houden van de ontwikkelingen.’ Hiermee spreekt teammanager Mark van wijkwelzijnsorganisatie Portes in de Utrechtse ex-krachtwijk Hoograven de probleemstelling uit van het actieonderzoek Sport in de Wijk. De ambitie is, vanuit de sport, de verschillende leefomgevingen van kinderen en jongeren te verbinden in het belang van hun opvoeding en ontwikkeling. Hiertoe heeft een aantal organisaties zich gecommitteerd aan de pedagogische civil society, die al in een vroeg stadium als stip op de horizon voor de samenwerking in Hoograven heeft gediend.
De betrokken organisaties (Gemeente Utrecht, Universiteit Utrecht, Brede School Hoograven, Wijkwelzijnsorganisatie Portes, Jongerenwerk Utrecht, Moskee Essalaam en VV Hoograven) hebben zich op het bestuurlijke en op het uitvoerende niveau verenigd. Als onderzoeker van de Universiteit Utrecht en vrijwilliger van VV Hoograven heeft Ali Karatas de samenwerking op beide niveaus gevolgd en ondersteund. Hij beschrijft hier hoe de betrokkenen vorm hebben gegeven aan de samenwerking in een ‘sport+’-context, wat de opbrengsten hiervan zijn geweest en welke grenzen zijn bereikt.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3-4/2014

Jeugdbeleid 3-4/2014 Naar de uitgave