Dit hoofdstuk gaat over de modulaire vorm van Denken + Doen = Durven. De modulaire vorm is bedoeld voor individuele trajecten in de curatieve setting: dus voor kinderen van 8 tot en met 18 jaar die verwezen zijn naar de hulpverlening vanwege één of meerdere angststoornissen. In een modulaire aanpak wordt de interventie ‘op maat’ gemaakt, toegesneden op de behoeften en mogelijkheden van het kind en gezin. Hulpverlener en kind/gezin beslissen samen welke modules gevolgd worden, en hoe lang, met behulp van ‘shared decision making’. Maar hoe doe je dat: modulair werken? Welke modules worden gekozen en op basis van welke afwegingen? In dit hoofdstuk staan we hierbij stil. We bespreken het onderzoek op basis waarvan vier modules standaard aan bod dienen te komen binnen een traject: Voorbereiding en start, Psycho-educatie, Doen (exposure/experimenten/intensiveren), en Afsluiting en terugvalpreventie. Een stroomschema biedt ondersteuning bij het kiezen van de andere modules, alsmede onderzoeksbevindingen naar wat werkt bij wie.