Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2013 | Original Article | Uitgave 3/2013

Child Psychiatry & Human Development 3/2013

Cross-Informant Agreement on Child and Adolescent Withdrawn Behavior: A Latent Class Approach

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 3/2013
Auteurs:
David H. Rubin, Robert R. Althoff, John T. Walkup, James J. Hudziak
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10578-012-0330-1) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

Withdrawn behavior (WB) relates to many developmental outcomes, including pervasive developmental disorders, anxiety, depression, psychosis, personality disorders and suicide. No study has compared the latent profiles of different informants’ reports on WB. This study uses multi-informant latent class analyses (LCA) of the child behavior checklist (CBCL), teacher report form (TRF) and youth self-report (YSR) to examine phenotypic variance in WB. LCA was applied to the CBCL, TRF and YSR of 2,031 youth (ages 6–18); of which 276 children were clinically-referred. A 4-class solution for the CBCL and 3-class solutions for the YSR and TRF were optimal. The CBCL yielded low symptoms, predominantly shy or secretive moderate symptoms, and all symptoms classes. The TRF lacked the moderate—secretive class, and the YSR lacked the moderate—shy class. Agreement was low. LCA shows similar structure of withdrawn behavior across informants but characterizations of moderate WB vary.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Supplementary material 1 (DOCX 19 kb)
10578_2012_330_MOESM1_ESM.docx
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2013

Child Psychiatry & Human Development 3/2013 Naar de uitgave