Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

17-10-2018 | Original Paper

Cross-Cultural Validation and Normative Data of the Social Responsiveness Scale in a Group of Iranian General Child Population

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders
Auteurs:
Mehdi Tehrani-Doost, Zahra Shahrivar, Naghme Torabi, Shadi Ansari, Maryam Haji-Esmaeelzadeh, Sanaz Saeed-Ahmadi
Belangrijke opmerkingen
Shadi Ansari and Sanaz Saeed-Ahmadi are not working with Tehran University of Medical Sciences anymore and at the moment they do private jobs.

Abstract

This study aimed to assess the validity and normative statistics of the Farsi version of the Social Responsiveness Scale-2 (SRS-2). Among the mainstream elementary schools, 191 boys and 342 girls with a mean age of 9.46 (+ 1.72) years were recruited. Teachers and parents completed the SRS-2. The parents also answered the Social Communication Questionnaire (SCQ) and the Vineland Adaptive Behavior Scale (VABS). There were not any significant differences regarding the parents’ and teachers’ ratings of the SRS mean scores in terms of gender, academic level, and age. The SRS was significantly correlated with the SCQ (0.438) and VABS (− 0.142) mean scores. The study supported the validity of the SRS as a screening instrument for social communication problems in Farsi-speaking school-aged children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel