Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-06-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Creativity in Autism: An Examination of General and Mathematical Creative Thinking Among Children with Autism Spectrum Disorder and Children with Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Orit Hetzroni, Hila Agada, Mark Leikin
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This study investigated creative thinking abilities among two groups of 20 children with autism spectrum disorders (ASD) compared to 20 children with typical development ages 9–11. The study compared performance on two different creativity tests: general creativity (Pictorial Multiple Solutions-PMS) test versus mathematical creativity (Creating Equal Number-CEN) test, and investigated relationships between general and mathematical creative thinking across various cognitive measures including non-verbal IQ, verbal and non-verbal working memory and Attention. Results of the study demonstrate significant correlations among the measures of creativity indicating that the PMS and the CEN tasks represent different skills, or perhaps, different domains of creativity. Findings suggest that creativity can be found among individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave