Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-06-2007 | Original Paper | Uitgave 3/2007

Journal of Child and Family Studies 3/2007

Cost Comparison of Early Intensive Behavioral Intervention and Special Education for Children with Autism

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 3/2007
Auteurs:
Gregory S. Chasson, Gerald E. Harris, Wendy J. Neely

Abstract

The financial implications of the increased prevalence of autism, though rarely discussed, will be extremely important to society. We compared the costs associated with 18 years of special education to the costs associated with the implementation of an average of 3 years of Discrete Trial Training as an Early Intensive Behavioral Intervention (EIBI) in an effort to minimize the need for special education. Our results indicate that the state of Texas would save $208,500 per child across eighteen years of education with EIBI. When applied to the conservative estimate of 10,000 children with autism in Texas, the State would save a total of $2.09 billion with EIBI. Implications for taxpayers, policymakers, and treatment are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2007

Journal of Child and Family Studies 3/2007 Naar de uitgave