Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2009 | Original Article | Uitgave 1/2009

Cognitive Therapy and Research 1/2009

Core Beliefs and History of Major Depressive Episodes in Currently Non-depressed University Students

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 1/2009
Auteurs:
John R. Z. Abela, Randy P. Auerbach, Sabina Sarin, Zia Lakdawalla

Abstract

The current study examined the association between negative core beliefs and a past history of major depressive episodes (MDE) in currently non-depressed university students. Sixty-three university students completed self-report measures assessing current depressive symptoms. They also completed a semi-structured interview assessing current and past histories of MDE. The presence of negative core beliefs was identified through an examination of participants’ life stories. Negative core beliefs were associated with a past history of MDE in non-disordered participants. Further, analyses revealed that the content domains of (1) disconnection/rejection and (2) overvigilance/inhibition were significantly associated with a past history of MDE whereas the content domains of (1) impaired autonomy/performance, (2) impaired limits, and (3) other-directedness were not. Findings provide preliminary support for recent theoretical models highlighting the potential importance of core beliefs in the etiology of depression.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Cognitive Therapy and Research 1/2009 Naar de uitgave