Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

07-07-2017 | Original Paper | Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017

Coparenting Competence in Parents of Children with ASD: A Marker of Coparenting Quality

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2017
Auteurs:
Chris D. May, Jennifer M. St George, Richard J. Fletcher, Ian Dempsey, Louise K. Newman

Abstract

The coparenting relationship has been linked to parenting stress, parenting self-efficacy and many other concerns associated with the development of children with ASD. Parents of children with ASD (N = 22) were interviewed to explore three domains of their coparenting relationship; (1) adaptation to the emergence of their child’s autism, (2) parenting their child with ASD, (3) expectations for their child’s developmental outcomes. The concept of coparenting competence, developed during analysis, describes collective perceptions of parenting efficacy. Parents linked perceptions of coparenting competence to their, ability to cope with diagnosis and parenting, motivation to do what they could for their child, and hopes for their child’s development. The concept of coparenting competence could play an important role in future research and intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2017 Naar de uitgave