Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

20-08-2020 | Original Article | Uitgave 4/2021

Child Psychiatry & Human Development 4/2021

Convergent Validity and Preliminary Cut-Off Scores for the Anxiety and Depression Subscales of the DASS-21 in US Adolescents

Tijdschrift:
Child Psychiatry & Human Development > Uitgave 4/2021
Auteurs:
Luke Evans, Kristen Haeberlein, Alexander Chang, Paul Handal
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Although the depression and anxiety subscales (DASS-D and DASS-A) of the 21-item Depression, Anxiety, and Stress Scales are commonly used in adolescents, few studies have investigated the convergent validity of/potential cutoff scores for these subscales in U.S. adolescents. To address these gaps, 306 U.S. adolescents completed the DASS-21, Generalized Anxiety Disorder-7 scale (GAD7), and Center for Epidemiological Studies-Depression Scale (CESD). The DASS-D and CESD were strongly correlated, while the DASS-A and GAD7 were strongly correlated in males and more moderately correlated in females. Using the CESD as reference, DASS-D cutoff scores of four for males and five for females provided the best balance of sensitivity and specificity. When using the GAD7 as reference, DASS-A cutoffs of six for females and five for males appeared best. These findings suggest the DASS-A and DASS-D demonstrate good convergent validity and may be suitable for identifying adolescents who are significantly anxious and/or depressed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2021

Child Psychiatry & Human Development 4/2021 Naar de uitgave