Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2008 | Original Article | Uitgave 4/2008 Open Access

Psychological Research 4/2008

Context dependent learning in the serial RT task

Tijdschrift:
Psychological Research > Uitgave 4/2008
Auteurs:
Elger L. Abrahamse, Willem B. Verwey

Abstract

This study investigated the development of contextual dependencies for sequential perceptual-motor learning on static features in the learning environment. In three experiments we assessed the effect of manipulating task irrelevant static context features in a serial reaction-time task. Experiment 1 demonstrated impaired performance after simultaneously changing display color, placeholder shape, and placeholder location. Experiment 2 showed that this effect was mainly caused by changing placeholder shape. Finally, Experiment 3 indicated that changing context affected both the application of sequence knowledge and the selection of individual responses. It is proposed either that incidental stimulus features are integrated with a global sequence representation, or that the changed context causes participants to strategically inhibit sequence skills.

Onze productaanbevelingen

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 4/2008

Psychological Research 4/2008 Naar de uitgave