Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

18-07-2018 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Child and Family Studies 9/2019

Consequences of Bullying on Adolescents’ Mental Health in Germany: Comparing Face-to-Face Bullying and Cyberbullying

Tijdschrift:
Journal of Child and Family Studies > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Dirk Baier, Jun Sung Hong, Sören Kliem, Marie Christine Bergmann

Abstract

The present study explored whether face-to-face bullying (physical as well as relational), cyberbullying, and teachers’ bullying have a negative impact on adolescent’s mental health and whether there are gender differences. Analyses are based on a representative cross-sectional standardised survey of 10,638 students of the nineth grade of one federal state of Germany. Findings show that psychological cyberbullying is most strongly associated with poor mental health for both boys and girls. Relational bullying by classmates as well as by teachers also show a significant correlation with poor mental health. For girls, there appears to be an additional relationship between sexual cyberbullying and mental health. Physical forms of bullying were not found to be associated with mental health. Implications for research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Child and Family Studies 9/2019 Naar de uitgave