Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2009 | Original Paper | Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009

Confirmatory Factor Analysis of the Child Behavior Checklist 1.5–5 in a Sample of Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2009
Auteurs:
Vincent Pandolfi, Caroline I. Magyar, Charles A. Dill

Abstract

Validity studies of measures for emotional and behavioral disorders (EBD) for use with preschool children with autism spectrum disorders (ASD) are lacking. The Child Behavior Checklist 1.5–5 (CBCL; Achenbach and Rescorla, Manual for the ASEBA Preschool Forms & Profiles. VT: University of Vermont, Research Center for Children, Youth, and Families, Burlington, 2000), a widely used measure for EBD, contains several norm-referenced scales derived through factor analysis of data from the general pediatric population. In this study, confirmatory factor analysis of archival data evaluated the adequacy of the CBCL factor model in a well characterized sample of preschoolers with ASD (= 128). Psychometric results supported the model and suggested that practitioners can use the CBCL to assess for EBD in young children with ASD in conjunction with other clinical data. This will increase the likelihood of accurate identification and EBD-specific intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2009 Naar de uitgave