Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-06-2019 | Original Paper | Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019

Concurrent Social Communication Predictors of Expressive Language in Minimally Verbal Children and Adolescents with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2019
Auteurs:
Meredith Pecukonis, Daniela Plesa Skwerer, Brady Eggleston, Steven Meyer, Helen Tager-Flusberg
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Numerous studies have investigated the predictors of language in pre-verbal toddlers and verbally fluent children with autism spectrum disorder (ASD). The present study investigated the concurrent relations among expressive language and a set of empirically-selected social communication variables—joint attention, imitation, and play—in a unique sample of 37 minimally verbal (MV) children and adolescents with ASD. Results revealed that imitation and play were significantly correlated with expressive language, even when controlling for non-verbal IQ, but joint attention was not. Imitation was the only predictor variable to reach significance within the regression model. Findings demonstrate that predictors of expressive language vary for subpopulations of the autism spectrum, and have broader implications for intervention design for older, MV individuals with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2019 Naar de uitgave