Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

21-06-2015 | Original Paper | Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015

Concern for Another’s Distress in Toddlers at High and Low Genetic Risk for Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 11/2015
Auteurs:
Susan B. Campbell, Nina B. Leezenbaum, Emily N. Schmidt, Taylor N. Day, Celia A. Brownell
Belangrijke opmerkingen
Preliminary versions of these data were presented at the Society for Research in Child Development, Seattle, WA, April 2013.

Abstract

We examined concern for others in 22-month-old toddlers with an older sibling with autism spectrum disorder (ASD) and low risk typically-developing toddlers with older siblings. Responses to a crying infant and an adult social partner who pretended to hurt her finger were coded. Children with a later diagnosis of ASD showed limited empathic concern in either context compared to low risk toddlers. High risk toddlers without a later diagnosis fell between the ASD and low risk groups. During the crying baby probe the low risk and high risk toddlers without a diagnosis engaged their parent more often than the toddlers with ASD. Low levels of empathic concern and engagement with parents may signal emerging ASD in toddlerhood.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 11/2015

Journal of Autism and Developmental Disorders 11/2015 Naar de uitgave

SI: Emotion Regulation and Psychiatric Comorbidity in ASD

Neural Mechanisms of Emotion Regulation in Autism Spectrum Disorder