Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2006 | Original Article | Uitgave 6/2006

Cognitive Therapy and Research 6/2006

Conceptualization and Measurement of Adaptive and Maladaptive Aspects of Performance Perfectionism: Relations to Personality, Psychological Functioning, and Academic Achievement

Tijdschrift:
Cognitive Therapy and Research > Uitgave 6/2006
Auteur:
Edward C. Chang

Abstract

A program of research was initiated to evaluate the construct of performance perfectionism in adults. Findings from these studies indicated that different adaptive and maladaptive aspects of performance perfectionism could be distinguished (Studies 1a & 1b), and that performance perfectionism was distinguishable from alternative personality variables, including the five-factor model (Study 2). Furthermore, additional findings indicated that performance perfectionism was associated with positive and negative psychological functioning (Studies 3a & 3b), and with prospective academic achievement in the classroom (Study 4). In addition, regression results indicated that performance perfectionism accounted for additional variance in positive psychological functioning beyond a popular measure of perfectionism (Study 3b). Some implications of the present findings and future directions are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 6/2006

Cognitive Therapy and Research 6/2006 Naar de uitgave