Skip to main content
Top

2013 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Concept ontwikkelen

Auteurs : Drs. Frank Schalken, ir. Uilke Duinstra

Gepubliceerd in: Handboek online hulpverlening

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Inleiding

Voordat online hulpverlening geïmplementeerd kan worden, dient eerst goed nagedacht te worden over het concept; hoe gaat de interventie eruit zien? De ideeën die er zijn dienen verder uitgewerkt te worden. Een vooronderzoek kan daarbij goed van pas komen, waarna de doelgroep bepaald kan worden en de medewerkers die het moeten uitvoeren. Als de interventie helemaal beschreven is en de financiering ervan nog niet rond is, kan het nuttig zijn om eerst een businesscase op te stellen. Is er een ‘go’ dan kunnen ontwerpers en bouwers aan de slag. Al deze onderwerpen komen hierna aan bod. Het tweede deel van dit hoofdstuk gaat in op een specifieke vorm van concept ontwikkelen, namelijk een bestaand hulptraject omvormen tot een blended aanbod.
Metagegevens
Titel
Concept ontwikkelen
Auteurs
Drs. Frank Schalken
ir. Uilke Duinstra
Copyright
2013
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0375-5_6