Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-10-2009 | Original Paper | Uitgave 10/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009

Concept Mastery Routines to Teach Social Skills to Elementary Children with High Functioning Autism

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2009
Auteurs:
Kelle M. Laushey, L. Juane Heflin, Margaret Shippen, Paul A. Alberto, Laura Fredrick
Belangrijke opmerkingen
This paper is adapted from the dissertation of the first author.

Abstract

Children with autism are included in general education classrooms for exposure to appropriate social models; however, simply placing children with autism with typical peers is insufficient for promoting desired gains in social skills. A multiple baseline design was used to explore the effects of concept mastery routines (CMR) on social skills for four elementary-age boys with high functioning autism. Visual and non-parametric analyses support the conclusion that small group instruction with typical peers via the CMR was effective for increasing responses, initiations, and recognition of emotional states. The skills taught in small groups generalized when the visual strategy of the completed concept diagram was taken to another setting. Most importantly, the four boys experienced improved social status following intervention.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2009Naar de uitgave