Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-01-2009 | Original Paper | Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009

Comprehensive Synthesis of Early Intensive Behavioral Interventions for Young Children with Autism Based on the UCLA Young Autism Project Model

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 1/2009
Auteurs:
Brian Reichow, Mark Wolery

Abstract

A 3-part comprehensive synthesis of the early intensive behavioral intervention (EIBI) for young children with autism based on the University of California at Los Angeles Young Autism Project method (Lovaas in Journal of Consulting and Clinical Psychology, 55, 3–9, 1987) is presented. The three components of the synthesis were: (a) descriptive analyses, (b) effect size analyses, and (c) a meta-analysis. The findings suggest EIBI is an effective treatment, on average, for children with autism. The conditions under which this finding applies and the limitations and cautions that must be taken when interpreting the results are discussed within the contextual findings of the moderator analyses conducted in the meta-analysis.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 1/2009 Naar de uitgave