Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

15-02-2017 | Original Paper | Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017

Comprehensive Psychometric Analysis of the Eyberg Child Behavior Inventory in Children with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2017
Auteurs:
Kathryn Jeter, Kimberly Zlomke, Paul Shawler, Maureen Sullivan

Abstract

Many assessment measures have only been validated for one specific diagnostic population, which is costly and reduces the clinical utility of assessments. The Eyberg Child Behavior Inventory (ECBI) is one popular measure designed to assess disruptive behavior problems in youth. The ECBI has sound psychometric properties in typically developing youth, but the factor structure has never been examined in children with autism spectrum disorder (ASD). Therefore, the current study conducted a comprehensive psychometric analysis of the ECBI in children with ASD. Retrospective data from a nationally representative sample was collected from 335 children with ASD ages 2–12 years old. A four factor solution was identified for this sample. Implications of these findings and directions for future research are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2017 Naar de uitgave