Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-05-2014 | Original Paper | Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014

Comprehensive Comparison of Self-administered Questionnaires for Measuring Quantitative Autistic Traits in Adults

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 5/2014
Auteurs:
Takeshi Nishiyama, Masako Suzuki, Katsunori Adachi, Satoshi Sumi, Kensuke Okada, Hirohisa Kishino, Saeko Sakai, Yoko Kamio, Masayo Kojima, Sadao Suzuki, Stephen M. Kanne
Belangrijke opmerkingen

Electronic supplementary material

The online version of this article (doi:10.​1007/​s10803-013-2020-7) contains supplementary material, which is available to authorized users.

Abstract

We comprehensively compared all available questionnaires for measuring quantitative autistic traits (QATs) in terms of reliability and construct validity in 3,147 non-clinical and 60 clinical subjects with normal intelligence. We examined four full-length forms, the Subthreshold Autism Trait Questionnaire (SATQ), the Broader Autism Phenotype Questionnaire, the Social Responsiveness Scale2-Adult Self report (SRS2-AS), and the Autism-Spectrum Quotient (AQ). The SRS2-AS and the AQ each had several short forms that we also examined, bringing the total to 11 forms. Though all QAT questionnaires showed acceptable levels of test–retest reliability, the AQ and SRS2-AS, including their short forms, exhibited poor internal consistency and discriminant validity, respectively. The SATQ excelled in terms of classical test theory and due to its short length.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Extra materiaal
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 5/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 5/2014 Naar de uitgave