Skip to main content
Top

2015 | OriginalPaper | Hoofdstuk

6. Competenties en eHealth

Auteur : Saskia Timmer

Gepubliceerd in: eHealth in de langdurige zorg

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Zorg blijft zorg, de basis blijft hetzelfde. De kerntaak van de zorgverlener verandert niet, de kernhulpvraag van de cliënt ook niet. De attitude en manier waarop hier invulling aan gegeven wordt verandert wel, dat blijkt uit voorgaande paragrafen. De wijze waarop de samenwerking in de zorg vorm krijgt, verandert door de nieuwe mogelijkheden van eHealth.
De zorgverlener die met eHealth werkt moet leren omgaan met ontbrekende non-verbale en omgevingsinformatie en leren risico’s in te schatten op basis van deze informatie. Online bereikbaar zijn vraagt een goede maat te vinden in de 24 uursbereikbaarheid. Daarnaast is er aandacht nodig voor de (herziene) balans tussen overnemen en ondersteunen en online distantie en omgaan met grenzen van de mogelijkheden. Vertrouwd zijn of raken met de computer en internet helpt om hier prettig mee te werken.
Metagegevens
Titel
Competenties en eHealth
Auteur
Saskia Timmer
Copyright
2015
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-368-0905-4_6