Skip to main content
main-content

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

11-10-2017 | Original Paper | Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018

COMPASS for Hope: Evaluating the Effectiveness of a Parent Training and Support Program for Children with ASD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2018
Auteurs:
Grace M. Kuravackel, Lisa A. Ruble, Robert J. Reese, Amanda P. Ables, Alexis D. Rodgers, Michael D. Toland

Abstract

Despite the growing number of studies that demonstrate the importance of empowering parents with knowledge and skills to act as intervention agents for their children with autism spectrum disorder (ASD), there are limited examples of parent-mediated interventions that focus on problem behaviors. Additionally, access to ASD-trained clinicians and research supported delivery options for families in rural areas is severely limited. COMPASS for Hope (C-HOPE) is an 8-week parent intervention program that was developed with the option of telehealth or face-to-face delivery. Parents who received C-HOPE intervention reported a reduction in parenting stress and an increase in competence. Parents also reported significant reductions in child behavior problems, both when compared to pre-intervention levels and to a waitlist control condition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL houdt u eenvoudig en efficiënt uw vak bij. Met een online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, tijdschriften en online nascholing. Denk hierbij aan e-learnings en web-tv's. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2018Naar de uitgave