Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

03-03-2020 | S.I. : Early Detection In Autism Spectrum Disorder | Uitgave 3/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2021

Comparison of the Modified Checklist for Autism in Toddlers, Revised with Follow-Up (M-CHAT-R/F) Positive Predictive Value by Race

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2021
Auteurs:
Yael G. Dai, Katelynn S. Porto, Mary Skapek, Marianne L. Barton, Thyde Dumont-Mathieu, Deborah A. Fein, Diana L. Robins
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

The Modified Checklist for Autism in Toddlers, Revised, with Follow-Up (M-CHAT-R/F) is the most widely used screener for ASD. Despite the comparable rate of ASD in Black and White children, the M-CHAT-R/F was validated on a primarily White, Non-Hispanic sample. Few studies have assessed whether the screener performs adequately with racial minorities. This study compared the M-CHAT-R/F Positive Predictive Value (PPV), for ASD, and for any developmental condition, in Black and White children. We also examined M-CHAT-R/F item-level PPV by race. The PPVs for ASD and other developmental disorders were similar in both racial groups for total score and individual items. Therefore, our findings support the use of the M-CHAT-R/F with Black and White children.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2021

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2021 Naar de uitgave