Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2009 | Original Paper | Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009

Comparison of Scores on the Checklist for Autism Spectrum Disorder, Childhood Autism Rating Scale, and Gilliam Asperger’s Disorder Scale for Children with Low Functioning Autism, High Functioning Autism, Asperger’s Disorder, ADHD, and Typical Development

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2009
Auteurs:
Susan Dickerson Mayes, Susan L. Calhoun, Michael J. Murray, Jill D. Morrow, Kirsten K. L. Yurich, Fauzia Mahr, Shiyoko Cothren, Heather Purichia, James N. Bouder, Christopher Petersen

Abstract

Reliability and validity for three autism instruments were compared for 190 children with low functioning autism (LFA), 190 children with high functioning autism or Asperger’s disorder (HFA), 76 children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD), and 64 typical children. The instruments were the Checklist for Autism Spectrum Disorder (designed for children with LFA and HFA), Childhood Autism Rating Scale (CARS) for children with LFA, and Gilliam Asperger’s Disorder Scale (GADS). For children with LFA or ADHD, classification accuracy was 100% for the Checklist and 98% for the CARS clinician scores. For children with HFA or ADHD, classification accuracy was 99% for the Checklist and 93% for the GADS clinician scores. Clinician–parent diagnostic agreement was high (90% Checklist, 90% CARS, and 84% GADS).

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2009

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2009 Naar de uitgave