Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-07-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016

Comparison of a Self-Directed and Therapist-Assisted Telehealth Parent-Mediated Intervention for Children with ASD: A Pilot RCT

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2016
Auteurs:
Brooke Ingersoll, Allison L. Wainer, Natalie I. Berger, Katherine E. Pickard, Nicole Bonter

Abstract

This pilot RCT compared the effect of a self-directed and therapist-assisted telehealth-based parent-mediated intervention for young children with ASD. Families were randomly assigned to a self-directed or therapist-assisted program. Parents in both groups improved their intervention fidelity, self-efficacy, stress, and positive perceptions of their child; however, the therapist-assisted group had greater gains in parent fidelity and positive perceptions of child. Children in both groups improved on language measures, with a trend towards greater gains during a parent–child interaction for the therapist-assisted group. Only the children in the therapist-assisted group improved in social skills. Both models show promise for delivering parent-mediated intervention; however, therapist assistance provided an added benefit for some outcomes. A full-scale comparative efficacy trial is warranted.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2016

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2016 Naar de uitgave