Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-09-2014 | Original Paper | Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014

Comparing the Teaching Interaction Procedure to Social Stories: A Replication Study

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 9/2014
Auteurs:
Alyne Kassardjian, Justin B. Leaf, Daniel Ravid, Jeremy A. Leaf, Aditt Alcalay, Stephanie Dale, Kathleen Tsuji, Mitchell Taubman, Ronald Leaf, John McEachin, Misty L. Oppenheim-Leaf

Abstract

This study compared the teaching interaction procedure to social stories implemented in a group setting to teach social skills to three children diagnosed with autism spectrum disorder. The researchers taught each participant one social skill with the teaching interaction procedure, one social skill with the social story procedure, and one social skill was assigned to a no intervention condition. The teaching interaction procedure consisted of didactic questions, teacher demonstration, and role-play; the social story procedure consisted of reading a book and answering comprehension questions. The researchers measured participants’ performances during probes, responses to comprehension questions, and responding during role-plays. The results indicated that the teaching interaction procedure was more efficacious than the social story procedure across all three participants.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 9/2014

Journal of Autism and Developmental Disorders 9/2014 Naar de uitgave