Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

25-02-2020 | Original Paper | Uitgave 10/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2020

Comparing the Pragmatic Speech Profiles of Minimally Verbal and Verbally Fluent Individuals with Autism Spectrum Disorder

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 10/2020
Auteurs:
Chelsea La Valle, Daniela Plesa-Skwerer, Helen Tager-Flusberg
Belangrijke opmerkingen

Publisher's Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

Although pragmatic speech impairments have been found across the autism spectrum, how these manifest in minimally verbal (MV) individuals with autism spectrum disorder (ASD) has not been studied. We compared the pragmatic speech profiles of MV (n = 50) and verbally fluent (VF) individuals with ASD (n = 50; 6–21 years-old) based on natural language sampling during the Autism Diagnostic Observation Schedule-2. MV individuals with ASD primarily used their speech to agree/acknowledge/disagree, respond to a question, and request. In contrast, the primary pragmatic function used by VF individuals was commenting. Out of the total non-echolalic speech, groups did not differ proportionally in labeling and response to questions. Findings highlight the importance of investigating multiple aspects of pragmatic communication across different conversational partners and contexts.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 10/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 10/2020 Naar de uitgave