Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

12-03-2019 | Original Paper | Uitgave 7/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020

Comparing Computer-Assisted and Teacher-Implemented Visual Matching Instruction for Children with ASD and/or Other DD

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2020
Auteurs:
Xiaoyi Hu, Gabrielle T. Lee, Yu-Ting Tsai, Yang Yang, Su Cai
Belangrijke opmerkingen

Publisher’s Note

Springer Nature remains neutral with regard to jurisdictional claims in published maps and institutional affiliations.

Abstract

This paper compared the effectiveness and efficiency of using computer-assisted instruction (CAI) and teacher-implemented instruction (TII) to teach visual matching skills to students with autism spectrum disorder and/or other developmental disabilities. Four school-aged students participated in this study with an alternating treatment design. The CAI incorporated discrete trial instruction with the gesture-tracking application, while the TII involved traditional one-to-one instruction using flashcards. The results indicated that all students acquired the target matching skills with generalization to similar untaught skills and maintained acquired skills at a high level for up to 5 weeks under both CAI and TII. Both CAI and TII were effective. However, CAI was more efficient than TII in regards to the prompts provided and the duration of instructional sessions. CAI also resulted in more student engagement in independent learning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2020

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2020 Naar de uitgave