Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

16-01-2017 | Original Paper | Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017

Communication Intervention for Young Children with Severe Neurodevelopmental Disabilities Via Telehealth

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2017
Auteurs:
Jessica Simacek, Adele F. Dimian, Jennifer J. McComas

Abstract

Young children with neurodevelopmental disorders such as autism spectrum disorders (ASD) and Rett syndrome often experience severe communication impairments. This study examined the efficacy of parent-implemented communication assessment and intervention with remote coaching via telehealth on the acquisition of early communication skills of three young children with ASD (2) and Rett syndrome (1). Efficacy of the intervention was evaluated using single-case experimental designs. First, functional assessment was used to identify idiosyncratic/potentially communicative responses and contexts for each child. Next, parents implemented functional communication training (FCT). All of the children acquired the targeted communication responses. The findings support the efficacy of telehealth as a service delivery model to coach parents on intervention strategies for their children’s early communication skills.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijf je als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen jouw vak. Met het online abonnement heb je toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kun je op je gemak en wanneer het jou het beste uitkomt verdiepen in jouw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2017

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2017 Naar de uitgave