Skip to main content
Top

2012 | OriginalPaper | Hoofdstuk

7. Communicatie en kunstzinnige media

Auteur : Jan van Rosmalen

Gepubliceerd in: Het woord aan de verbeelding

Uitgeverij: Bohn Stafleu van Loghum

share
DELEN

Deel dit onderdeel of sectie (kopieer de link)

  • Optie A:
    Klik op de rechtermuisknop op de link en selecteer de optie “linkadres kopiëren”
  • Optie B:
    Deel de link per e-mail

Samenvatting

Dit hoofdstuk belicht de bijzondere communicatieve mogelijkheden van de kunstzinnige media. Overal waar mensen zijn, doen zij al dan niet verwoede pogingen te communiceren. Psychologisch gezien, is het voor veel mensen belangrijk kennis, ervaringen en gevoelens te delen. Bij communicatie is sprake van minstens twee partijen: die van zender en van ontvanger. Hierbij probeert de zender informatie over te brengen op de ontvanger, zoals kennis, ervaringen, beelden en gevoelens.
Bijlagen
Alleen toegankelijk voor geautoriseerde gebruikers
Voetnoten
1
Ik laat de vakterm ‘digitale communicatie’ hier weg, omdat ik deze verwarrend vind in dit tijdperk van computers en social media.
 
2
Ik heb in de vorige uitgave de term analoge communicatie gebruikt voor wat ik hier zintuiglijke communicatie noem. Hoewel het in feite de juiste vakterm is, vind ik die verwarrend in deze tijd van computers en social media.
 
3
Ik gebruik hier het woord symbool in een engere betekenis dan in paragraaf 7.2.
 
Metagegevens
Titel
Communicatie en kunstzinnige media
Auteur
Jan van Rosmalen
Copyright
2012
Uitgeverij
Bohn Stafleu van Loghum
DOI
https://doi.org/10.1007/978-90-313-9837-9_7