Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-02-2013 | Original Paper | Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013

Commitment to Classroom Model Philosophy and Burnout Symptoms Among High Fidelity Teachers Implementing Preschool Programs for Children with Autism Spectrum Disorders

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 2/2013
Auteurs:
Drew Coman, Michael Alessandri, Anibal Gutierrez, Stephanie Novotny, Brian Boyd, Kara Hume, Laurie Sperry, Samuel Odom

Abstract

Teacher commitment to classroom model philosophy and burnout were explored in a sample of 53 teachers implementing three preschool models at high levels of fidelity for students with autism: Treatment and Education of Autistic and Related Communication Handicapped Children (TEACCH); Learning Experiences and Alternative Program for Preschoolers and Their Parents (LEAP); and high quality special education programs (HQSEP’s). Relative to the other groups, LEAP teachers reported significantly higher levels of commitment to LEAP philosophy while TEACCH teachers did not report significantly higher commitment levels to TEACCH philosophy. Teachers in HQSEP’s reported similar levels of commitment to TEACCH and LEAP. Burnout was also low to moderate in this sample relative to normative data. Implications for school districts and teachers are discussed.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 2/2013

Journal of Autism and Developmental Disorders 2/2013 Naar de uitgave