Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

23-11-2017 | Commentary | Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018

Commentary on Social Skills Training Curricula for Individuals with ASD: Social Interaction, Authenticity, and Stigma

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 3/2018
Auteurs:
Kristen Bottema-Beutel, Haerin Park, So Yoon Kim

Abstract

By teaching social rules thought to be necessary for social competence, social skills training (SST) curricula aim to improve indicators of well-being for individuals with autism spectrum disorder (ASD), such as the attainment of meaningful friendships. However, several recent meta-analyses indicate that SST curricula may fall short of these goals. We offer an explanation for these potentially null effects by illustrating how the content of these curricula diverge from empirical evidence derived from disciplines that take social interaction as their object of study. Next, we argue that employing the social rules advocated for by SST curricula may work counterproductively by inhibiting authenticity, while at the same time increasing stigma associated with ASD. We close with suggestions for future intervention research.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 3/2018

Journal of Autism and Developmental Disorders 3/2018 Naar de uitgave

SI : College experiences for students with ASD

What Works for College Students with Autism Spectrum Disorder