Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-03-2010 | Uitgave 1/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 1/2010

Commentary: Conceptual and Methodological Challenges to the Study of Emotion Regulation and Psychopathology

Tijdschrift:
Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment > Uitgave 1/2010
Auteur:
Susan D. Calkins
Belangrijke opmerkingen
The writing of this manuscript was supported in part by a National Institute of Health Research Scientist Career Development Award (K02) to Susan D. Calkins (MH 74077)

Abstract

In this commentary, I argue that although emotion regulation and its role in psychopathology has been the focus of considerable psychological research with both children and adults, fundamental questions remain about how these phenomena are linked. I pose four challenges to the study of emotion regulation and psychopathology that have yet to be fully met, either empirically or conceptually. I note that a multi-level developmental approach that places emotion regulation within the context of both the larger self-regulatory system and the social relationships within which regulation occurs may be useful in understanding the emergence and maintenance of early behavioral patterns that evolve into disorders of psychological functioning.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 1/2010

Journal of Psychopathology and Behavioral Assessment 1/2010 Naar de uitgave