Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

01-12-2011 | Original Paper | Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011

College Students’ Openness Toward Autism Spectrum Disorders: Improving Peer Acceptance

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 12/2011
Auteurs:
Rose E. A. Nevill, Susan W. White

Abstract

One probable consequence of rising rates of autism spectrum disorder diagnosis in individuals without co-occurring intellectual disability is that more young adults with diagnoses or traits of ASD will attend college and require appropriate supports. This study sought to explore college students’ openness to peers who demonstrate ASD-characteristic behaviors. Results showed a significant difference in openness between students who had a first-degree relative with an ASD (n = 18) and a gender-matched comparison group of students without such experience (F = 4.85, p = .035). Engineering and physical science majors did not demonstrate more overall openness. Universities should make efforts to prevent social isolation of students with ASD, such as programs to educate students about ASD and supports to ease college transition.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 12/2011

Journal of Autism and Developmental Disorders 12/2011 Naar de uitgave