Skip to main content
main-content
Top

Tip

Swipe om te navigeren naar een ander artikel

26-05-2016 | Original Paper | Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019

College Students’ Knowledge and Attitudes Towards Students on the Autism Spectrum

Tijdschrift:
Journal of Autism and Developmental Disorders > Uitgave 7/2019
Auteurs:
Devon White, Ashleigh Hillier, Alice Frye, Emily Makrez

Abstract

Young adults with autism spectrum disorder (ASD) are attending university in increasing numbers. The importance of acceptance from peers and integration into the university have been recognized as key factors for success. We examined university students’ knowledge and attitudes towards students with ASD, underlying factors that contributed to such attitudes, and whether attitudes changed across two cohorts 5-years apart. The later cohort demonstrated greater knowledge and more positive attitudes toward students with ASD compared to students in the first cohort. However, knowledge was not found to be a significant predictor of attitudes and many students who were knowledgeable about ASD still reported negative attitudes toward participating in university and classroom based activities with students with ASD.

Log in om toegang te krijgen

Met onderstaand(e) abonnement(en) heeft u direct toegang:

BSL Psychologie Totaal

Met BSL Psychologie Totaal blijft u als professional steeds op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen binnen uw vak. Met het online abonnement heeft u toegang tot een groot aantal boeken, protocollen, vaktijdschriften en e-learnings op het gebied van psychologie en psychiatrie. Zo kunt u op uw gemak en wanneer het u het beste uitkomt verdiepen in uw vakgebied.

Literatuur
Over dit artikel

Andere artikelen Uitgave 7/2019

Journal of Autism and Developmental Disorders 7/2019 Naar de uitgave